woensdag, maart 18, 2009

275. Fotografie: Gescheiden vaders gezocht voor portrettenserie over "gemist vaderschap" (Aanbevolen door Vaderkenniscentrum)

Oproep: Gezocht - gescheiden vaders voor een serie portretten over “gemist vaderschap” door freelance fotograaf Danny Schwarz en student Fotoacademie te Amsterdam.

Voor een serie portretten zoek ik gescheiden vaders die weinig of geen contact meer hebben met hun kinderen. Ik wil daarin laten zien, in beeld brengen, in welke situatie deze groep gescheiden vaders zit, wat hun kinderen en het gemist vaderschap voor hen betekenen, hoe ze zich daarbij voelen.

In nauw overleg met de vaders zelf wil ik bepalen waaraan de "kijker" kan zien dat hij een kind/kinderen heeft, waarmee hij door de scheiding nog maar weinig of geen contact kan hebben. Het is belangrijk een duidelijke manier te vinden om dit gemis en verdriet te visualiseren. Te denken valt daarbij bijvoorbeeld aan een kinderslaapkamer, die (nog) niet wordt gebruikt. Of aan een kastje met heel veel foto's of zelfs aan een stapel correspondentie/een dossier om recht te krijgen, zulke dingen kunnen naar mijn idee veel vertellen over iemands leven. Maar nogmaals, ik ga er vanuit dat vaders zelf veel beter dan ik weten wat het is. Een eigen inbreng van te portretteren vaders is daarom gevraagd en belangrijk. We maken het beeld samen. Hoewel altijd lastig, vraag ik van vaders inlevingsvermogen om op het moment dat ik de foto maak mij ook te laten zien hoe schrijnend hun situatie is. Natuurlijk nemen we daar de tijd voor. Vaders zijn geen acteurs. Het gaat om echtheid en authenticiteit.

Als u geïnteresseerd bent, verzoek ik u contact met mij op te nemen. Ook als u vragen heeft, dan hoor ik dat graag. Als u besluit deel te nemen aan mijn project, dan maak ik graag afspraken voor kennismaking en het maken van het portret.

Na afloop ontvangen deelnemende vaders een afdruk of digitale versie van hun foto.

Danny Schwarz (freelance fotograaf en student fotoacademie)

Email dannyschwarz @ planet . nl
Telefoon 06 2509 6513
Website http://www.dannyschwarzfotografie.nl

1 opmerking:

  1. Mijn man heeft een omgangsregeling met zijn dochter middels een OTS.
    Hij is al 8 jaar aan het strijden om een omgang.
    Hij heeft een giga-dossier.

    Deze brief heb ik net aan een politie-site verzonden:


    Mijn man heeft een omgangsregeling met zijn dochter middels een OTS.
    De moeder werkt niet mee en volgende week vrijdag zou hij zijn nu bijna 9 jarige dochter op mogen halen om 19:00 en op zaterdag weer terugbrengen om 16:00
    De regeling staat vast in een schriftelijke aanwijzing.
    Mag mijn man aangifte doen als hij zijn dochter niet meekrijgt?
    Hij heeft haar bij geboorte wel erkent,maar geen gesamenlijk gezag gevraagt.Ze waren niet getrouwd en hadden geen samenlevings contract.
    Hij wil alsnog het ges.gezag aanvragen,maar moeder weigert haar medewerking.Kan het ook zonder haar toestemming.Ik had namelijk ergens gelezen van wel.Er word gezegt dat mijn man geen aangifte mag doen omdat hij het gezag niet heeft,maar hij heeft zijn dochter wel erkent.En ook daarbij wordt beweerd dat hij wel aangifte mag doen omdat hij zijn dochter erkend heeft.En de omgang is middels een OTS regeling en schriftelijke aanwijzing vastgelegt.
    HELP ONS!

    Ik heb wel interesse.Je mag mij bellen op 0640758459
    mvg.B.Welling

    BeantwoordenVerwijderen